مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

The Basics of Power Transmission in Passenger Cars

از {{model.count}}
5,000 تومان

محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
تعداد
نوع
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

امروزه در بسياري از فرايندهاي صنعتي انتقال قدرت آن هم به صورت كم هزينه و با دقت زياد مورد نظر است و اين مسئله در صنعت خودروسازي هم بسيار مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. سيستم انتقال قدرت دو وظيفه را در اتومبيل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ هاي محرك و تغيير مقدار گشتاور توليدي. گشتاور توليدي توسط موتور پس از انتقال توسط كلاچ به جعبه دنده مي رسد. وظيفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبت هاي گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و ميل گاردان در خودروهاي ديفرانسيل عقب يا مستقيما از گيربكس به ديفرانسيل در خودروهاي ديفرانسيل جلو است. سيستم جعبه دنده انتقال قدرت را مي توان به دو گروه جعبه دنده دستي و جعبه دنده اتوماتيك تقسيم بندي نمود. در اين جزوه سعي شده تا در مورد سيستم كلاچ، جعبه دنده دستي  و اتوماتيك انتقال قدرت و تفاوت هاي آنها، سيستم جامع انتقال قدرت متغیر  CVT، ديفرانسيل و ترنسفر و ... مطالبي عنوان شده و به بحث و بررسي در مورد آنها پرداخته شود...

جزوه مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری، مشتمل بر 6 فصل، 184 صفحه، به زبان فارسی، همراه با تصاویر، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: كلاچ

  • صفحه كلاچ
  • آزاد شدن كلاچ
  • درگير شدن كلاچ
  • ويژگي هاي لحاظ شده در طراحي بهينه كلاچ
  • انواع كلاچ ها
  • كلاچ بدون لغزش
  • كلاچ يكطرفه
  • كلاچ هاي اصطكاكي
  • كلاچ مخروطي
  • كلاچ تك صفحه اي
  • كلاچ تك صفحه اي با فنر ديافراگمي
  • كلاچ چند صفحه اي
  • كلاچ نيمه گريز از مركز
  • كلاچ گريز از مركز
  • عملكرد صفحه كلاچ
  • فنرهاي صفحه كلاچ
  • فنرهاي پري دمپر (Pridamper)
  • فنر S شكل  
  • فنرهاي جذب ضربات
  • كلاچ تر
  • عملگرهاي سيستم كلاچ
  • اهرم بندي مكانيكي
  • عملگر الكترومغناطيسي
  • عملگر هيدروليكي
  • عملگر الكترونيكي
  • عملگر نيوماتيك (خلاء)
  • كلاچ هيدروليك
  • كوپلينگ هيدروليك
  • مبدل گشتاور (Torque converter)
  • كلاچ Luck up

فصل 2: چرخ دنده ها

  • چرخ دنده هاي ساده
  • چرخ دنده هاي مورب
  • چرخ دنده هاي مخروطي
  • چرخ دنده هاي حلزوني
  • دستگاه دنده خورشيدي
  • حالت هاي مختلف موجود در دستگاه دنده سياره اي
  • بررسي انتقال قدرت در مجموعه خورشيدي

فصل 3: گيربكس

  • سيستم انتقال قدرت دستي
  • Sliding Mesh Type Gearbox
  • Constant Mesh Type Gearbox
  • Synchronic Mesh Type Gearbox
  • هم سرعت شدن دنده ها
  • دنده هاي كمكي
  • Splitter gear change
  • Range gear change
  • (PTO) Power take-off
  • اوردرايو (Over drive)
  • سيستم هاي هيدروليكي گيربكس اتوماتيك
  • فشار موجود در گيربكس اتوماتيك
  • فشار خط اصلي
  • پمپ هاي هيدروليك
  • گيربكس هاي اتوماتيك
  • ايجاد فشار در خط اصلي
  • سوپاپ تنظيم فشار (رگلاتور)
  • سوپاپ هاي تعويض دنده
  • كاربرد هيدروليك
  • تنظيم زمان بندي تعويض
  • مجموعه دنده هاي سياره اي و نسبت انتقال دور
  • اجزاء مجموعه دنده سياره اي
  • چگونگي قرار گرفتن دنده ها داخل يك ديگر

فصل 4: ديفرانسيل و ديفرانسيل مركزي

  • وظيفه ديفرانسيل
  • هوزينگ ديفرانسيل (كله گاوي)
  • اجزاء تشكيل دنده ديفرانسيل
  • ديفرانسيل باز (open differential)
  • حركت روي لايه نازك يخ
  • جدا شدن چرخ ها از زمين
  • ديفرانسيل لغزش محدود نوع كلاچي
  • ديفرانسيل LSD
  • كوپلينگ چسبناك
  • ديفرانسيل با سيال سيليكوني
  • ديفرانسيل قفل شدني و تورسن
  • پلوس خلاص كن
  • ديفرانسيل با گشتاور يكسان

فصل 5: ميل گاردان و پلوس ها

  • ميل گاردان
  • مفصل هاي ميل گاردان
  • مفصل هوك
  • مفصل مخصوص سرعت ثابت
  • اتصال كشويي ميل گاردان
  • انواع ميل گاردان
  • پلوس
  • انواع پلوس

فصل 6: انتقال قدرت پيوسته (CVT)

  • اصول CVT
  • CVT بر اساس پولي
  • CVT چنبري
  • CVT هاي رينگي
  • گيربكس هاي CVT هيدرواستاتيكي
  • خصوصيات گيربكس هاي CVT
  • مزاياي گيربكس هاي CVT

جهت خرید جزوه مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری، به مبلغ استثنایی فقط 5000 تومان و دانلود آن بر لینک افزودن به سبد خرید در پنجره بالا کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی برتر فایل قیمت محصولات ما را با سایر محصولات مشابه و فروشگاه ها مقایسه نمایید!!

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...