گرس هاپر یکی از پلاگین های راینو است که به طراحان کمک می کند با استفاده از الگوریتم مولد (Generative Algorithm) به تولید فرم های پیچیده بپردازند. برخلاف بعضی از پلاگین های دیگر مانند راینواسکریپت RhinoScript، گرس هاپر نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد و از ابزارهای گرافیکی برای تولید فرم بهره می گیرد...
محصولات مرتبط
گرس هاپر یکی از پلاگین های راینو است که به طراحان کمک می کند با استفاده از الگوریتم مولد (Generative Algorithm) به تولید فرم های پیچیده بپردازند. برخلاف بعضی از پلاگین های دیگر مانند راینواسکریپت RhinoScript، گرس هاپر نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد و از ابزارهای گرافیکی برای تولید فرم بهره می گیرد. گرس هاپر یک زبان برنامه نویسی بصری است و توسط دیوید رتن David Rutten در شرکت مک نیل و همکاران (Robert McNeel & Associates) نوشته شده است. در برنامه نویسی ویژوال به جای نوشتن کد از عناصر گرافیکی استفاده می شود تا درک آن برای کاربران معمولی نیز راحت تر باشد. در واقع یادگرفتن زبان های برنامه نویسی مانند یادگیری یک زبان دوم علاوه بر زبان مادری است که امکان آن برای همه وجود ندارد و نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی دارد. این پلاگین در محیط راینو اجرا شده و کاربر ابزارها را به محیط گرس هاپر درگ (Drag) می کند و نتیجه در پنجره دید راینو قابل مشاهده است.
در واقع خروجی هر ابزار ورودی ابزاری دیگر است و به این ترتیب از کنار هم قرار گرفتن این ابزارها (Component) یک الگوریتم ایجاد می شود که خروجی نهایی آن فرم و یا یک سری از داده ها است. گرس هاپر در درجه اول برای ساخت الگوریتم های مولد (Generative Algorithm) از جمله هنر مولد (Generative Art) مورد استفاده گرفته و حاوی انواع دیگر از جمله الگوریتم های عددی، متنی، صوتی و تصویری و همچنین برنامه های کاربردی لمسی نیز می باشد.
Algorithm Modelling with GrassHopper شامل توضیحات محیط گرس هاپر و بررسی چند مثال کاربردی در این محیط است. این آموزش مشتمل بر 9 فصل، 181 صفحه، به زبان انگلیسی روان، همراه با تصاویر به ترتیب زیر گردآوری شده است:
Chapter 1: Algorithmic Modelling
Chapter 2: The very Beginning
- Method
- The very basics of Grasshopper
- Interface, workplace
- Components
- Data matching
- Component’s Help (Context pop‐up menu)
- Type‐In component searching / adding
- Geometry Preview Method
- Other Resources
Chapter 3: Data sets and Math
- Numerical Data sets
- On Points and Point Grids
- Other Numerical Sets
- Functions
- Boolean Data types
- Cull Patterns
- 2D Geometrical Patterns
Chapter 4: Transformation
- Vectors and planes
- On curves and linear geometries
- Combined Experiment: Swiss Re
- On Attractors
Chapter 5: Parametric Space
- One Dimensional (1D) Parametric Space
- Two Dimensional (2D) Parametric Space
- Transition between spaces
- Basic Parametric Components
- Curve Evaluation
- Surface Evaluation
- On Object Proliferation in Parametric Space
Chapter 6: Deformation and Morphing
- Deformation and Morphing
- On Panelization
- Micro Level Manipulations
- On Responsive Modulation
Chapter 7: NURBS Surface and Meshes
- Parametric NURBS Surfaces
- Mesh vs. NURBS
- Geometry and Topology
- On Particle Systems
- On Colour Analysis
- Manipulating Mesh objects as a way of Design
Chapter 8: Fabrication
- Datasheets
- Laser Cutting and Cutting based Fabrication
Chapter 9: Design Strategy
جهت خرید آموزش Algorithm Modelling with GrassHopper به مبلغ فقط 20000 تومان و دانلود آن بر لینک افزودن به سبد خرید در پنجره بالا کلیک نمایید.
!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی برتر فایل قیمت محصولات ما را با سایر محصولات مشابه و فروشگاه ها مقایسه نمایید!!
دیدگاه خود را بنویسید