وظیفه دستگاه خنک کاری موتور احتراقی آن است که از بالا رفتن درجه حرارت موتور و ایجاد ضایعات در اجزای موتور جلوگیری نماید. آب در اطراف سیلندر و سر سیلندر در مجاری مخصوصی حرکت می کند. برای انکه سرعت خنک کاری مواضع گرم افزایش یابد توسط پمپی آب را به حرکت در می آورند. پمپ آب یا واتر پمپ وظیفه دارد آب را قسمت پایین رادیاتور کشانده و آن را به مجاری اطراف سیلندر برساند. آب پس از گرفتن گرمای سلیندرها به سر سیلندر هدایت گردیده و گرمای محفظه احتراق و سیت سوپاپ ها را نیز گرفته و بوسیله لوله لاستیکی از بالا به رادیاتور می ریزد...

‌مجموعه آموزش‌های سیستم برق خودرو
مجموعه آموزش‌های سیستم انتقال قدرت
مجموعه آموزش‌های سازه و بدنه خودرو


با شبیه سازی سیستم خنک کننده ماشین در نرم افزار Matlab، می توان مشخصه های مختلف سیستم خنک کاری ماشین نظیر فشار استاتيکي و فشار کل سیال خنک کننده، دبي جريان سیال خنک کننده، جريان هواي ورودي و … را مشاهده کرد و بر اساس آنها و متناسب با نیاز، سیستم خنک کننده مناسب را انتخاب نبود. نرم افزار متلب، ابزاری قدرتمند جهت شبیه سازی سیستم های خودرو را دارد. در این پروژه شبیه سازی سیستم خنک کننده ماشین توسط برد DSP با تولید کد Simulink در نرم افزار متلب صورت گرفته است.

پروژه شبیه سازی سیستم خنک کننده ماشین در نرم افزار MATLAB، مشتمل بر 12 صفحه با فرمت pdf و 27 اسلاید با فرمت powerpoint، تایپ شده، به زبان انگلیسی، به همراه روابط ریاضی و تصاویر گردآوری شده است.

جهت دانلود رایگان پروژه شبیه سازی سیستم خنک کننده ماشین در نرم افزار MATLAB بر لینک زیر کلیک نمایید:

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

مدلسازی سیستم کروز کنترل در نرم افزار MATLAB
فلایویل
سیستم انتقال قدرت پیوسته
طراحي شاسی خودروي هیبریدی شهری کم مصرف
مجموعه آموزش‌های سیستم‌ تعلیق، ترمز و فرمان
بلوپرینت و نقشه‌های آماده جهت طراحی و مدلسازی سه بعدی خودرو